Sunday, February 22, 2009

جزئیات آزمونهای پیش کارورزی و جامع علوم پایه پزشکی سال 1387

جزئیات آزمونهای پیش کارورزی و جامع علوم پایه پزشکی سال 1387

آزمون پیش کارورزی در رشته پزشکی و آزمون جامع علوم پایه در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی روز پنجشنبه 15 اسفند ماه سال 1387 برگزار خواهد شد.


این دوره از امتحانات، چهلمین دوره امتحان جامع علوم پایه پزشکی، سی امین دوره امتحان جامع علوم پایه دندانپزشکی و سی یکمین دوره امتحان جامع علوم پایه داروسازی است که به منظور ارتقاء سطح علمی هماهنگی و یکنواختی کیفیت آموزش در کلیه دانشگاههای علوم پزشکی که به تربیت این دانشجویان می پردازند، برگزار می شود.


چهل و سومین دوره امتحان پیش کارورزی پزشکی نیز برای دانشجویان سال ششم پزشکی برگزار می شود. این دوره دارای 203 سئوال و مدت پاسخگویی 203 دقیقه است.


آزمون جامع علوم پایه در پایان سال تحصیلی دانشجویان رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی که دوره علوم پایه را گذرانده اند، برگزار می شود. دانشجویان برای ادامه تحصیل خود ملزم به قبولی در آزمون هستند.


آزمون جامع علوم پایه پزشکی دارای 210 سئوال و مدت پاسخگویی 160 دقیقه است.

آزمون جامع علوم پایه دندانپزشکی دارای 200 سئوال و مدت پاسخگویی 150 دقیقه است.

همچنین، آزمون جامع علوم پایه داروسازی دارای 178 سئوال و مدت پاسخگویی 180 دقیقه است
.


دانشجویان باید از میان چهار گزینه، پاسخ صحیح را انتخاب کنند. در این آزمون نمره منفی به پاسخ های غلط داده نمی شود و دفترچه سئوالات پس از آزمون در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.


به دانشجویان تبعه خارج از کشور در آزمون جامع علوم پایه 20 دقیقه وقت اضافی داده می شود اما این امتیاز شامل دانشجویان ایرانی منتقل شده از خارج کشور می شود.


کلید اولیه سئوالات امتحان ساعت 18 روز پنجشنبه 15 اسفندماه سال جاری در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت در دسترس دانشجویان قرار می گیرد و دانشجویان تا پایان وقت اداری روز 18 اسفندماه فرصت دارند اعتراض خود را نسبت به کلید اولیه آزمون ارسال کنند.


نتایج نهایی آزمون های پیش کارورزی در رشته پزشکی و جامع علوم پایه در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی روز پنجشنبه 27 اسفند ماه سال جاری خواهد بود.


منبع: خبرگزاری مهر

No comments: